.

.
Två systrar trinda

tisdag 13 juli 2010

Varför viktnedgång?

Som Sofie-Charlie redan har varit inne på,
så handlar det inte om skönhets-hets,
utan om en insikt kring att 'det kanske inte ska vara såhär',
'det kanske inte är bra att bli anfådd utav tre trappor',
'kanske finns anledningar att jag gått upp i vikt och inte mår bra...'

Ja, så de där läsken kanske skulle bytas mot vatten, för hälsans skull?
Snabbmaten kanske kan bytas mot sushi (måttliga mängder)
och annat gott, som jag ändå gillar?

Jag vill gå ner i vikt.
Jag måste, för hälsan & kroppens skull gå ner.
Inte mycket, men tillräckligt för att sluta pusta i trappor.

Jag tänker mig att det kommer gå till som så,
att jag ska tänka en extra gång innan jag vant plockar åt mig en läsk eller en chipspåse mitt i veckan. Kanske lägga om så att godsaker får förekomma på lördagar och lördagar bara? Och då i måttlig mängd.
Och sen var det det här med träningen,
den som jag älskar. Det är få saker som når upp till den känslan när en vet att en har pressat sig till maxgränsen och svettig & nöjd vandrar hemåt och vet att "imorgon kommer jag ha världens träningsvärk".

Det är två faktorer som spelar in när det handlar om träningen;
1. Den nya lägenhten - den jag längtar efter och vill ha. Får jag lägenheten som jag önskar så kommer jag bo fem minuter från ett gym! Fantastiskt!
2. Pengarna från 'sommarjobbet' jag drog på mig. Just nu ekar bankkontot och då är det lite svårt att skaffa ett gymkort.

Till skillnad från Sofie-Charlie har jag inte motivationen eller viljestyrkan att bege mig ut i löpspåret, det går bara inte. Inte än i alla fall.
Men mmm, snart har jag det, gymkortet....mmm.
Då ni!
Då blir det andra bullar (eller, ja, inga bullar :p ) !

Vi bestämmer det nu då!
(:
kram
Rosita-Elias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar