.

.
Två systrar trinda

torsdag 1 juli 2010

En start

Okej, detta är alltså en slags hälsoblogg.
Det handlar inte om att späcka sig, inte heller om vem som går ner mest i vikt eller springer längst på löpbandet. Nej!
Detta är för vårt eget bästa, för att lära oss de bättre alternativen och välja dem istället för det sämre. Jag känner själv att det har gått alldeles för långt. Det fanns en tid då jag var mer i form och jag mådde bättre då. Så varför inte gå tillbaka dit, det vore väl smartast. Eller?!
Jag har kommit fram till att jag först vill förändra sättet jag äter. För min del kommer det funka bäst att äta mindre och minska på kolhydraterna. Det har jag testat förr.
Onej, jag pratar inte om självsvält utan helt enkelt att en inte tar den där extra portionen. (som jag alltid gör, jag vet inte hur du funkar)
Med mig har jag Rosita, som jag hoppas sitter i samma båt som jag.
Målet är att vara sundare till nästa RFSL Ungdom kongress 2011.
Nu kör vi ;)

/ Sofie Charlie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar